Everything You Do - Kapitel fyra

 
Priviously in Everything You Do...
 "Can I get your number so we can decide place and time?" fortsätter jag. "I have a time to catch", förklarar jag. "Of course", hon tar upp en penna och tar tag i min hand och skriver ner hennes nummer. "I'll text you when I get home" Hon nickar och går mot ut gången och jag går in i omklädningsrummet. 
_________________________________________________________________
 

Jag står i kön inne på Starbucks där jag ska träffa Angela för att dricka kaffe. Det är lång kö och jag har minst åtta stycken framför mig. Det är fyra stycken barnfamiljer också vilket gör att det kommer ta minst tio minuter innan det är min tur. Klockan är runt tre och Angela borde vara här vilken minut som helst. Med mina beats snäckor i öronen och med volymen på max nickar jag med huvudet i takt till musiken. Basen är hög och jag älskar det. Min nya kärlek är Avicii och hans låt I Could Be The One. Jag har varit en gång på hans konsert och träffade sedan honom backstage. Riktigt skön kille måste jag säga. Han är ju svensk så det är väll självklart, eller?

När jag vaknade på morgonen smsade jag Angela och vi bestämde att träffas vid Starbucks. Jag tog en snabb dusch och klädde sedan på mig. Svarta tighta jeans, stickad långärmad tröja i färgerna rött, svart, vitt och ljus brunt. Ett par svarta snörade boots, svart tubhalsduk och min älskade Chanel väska i beige. Jag har även några smycken till bland annat min Rolex klocka som jag köpt till mig själv i somras. Jag hade precis gjort sista spelningen för sommarn och tyckte jag kunde skämma bort mig själv eftersom jag hade varit så duktig. Suckandes tar jag upp min mobil ur fickan för att kolla klockan. Kön är irriterande lång och förstör mitt goda humör. Jag glömmer helt bort att kolla klockan för jag upptäcker istället att jag har ett sms från ett okänt nummer.

 

Mi Mays! :)
You don't mind if Liam joins us on Sunday, right?
x Z

 

Ett sms från Zayn hade jag inte väntat mig, jag trodde det var ett fan som hade fått tassarna på mitt mobil nummer igen. Det händer ibland att mina fans får tag på mitt nummer och ringer sedan eller sms:ar. Jag tycker det är roligt att prata med dem, men att de får tag på mitt privata mobil nummer tycker jag inte om. Det är att gå över gränsen och får mig att bli irriterad. Jag läser igenom texten igen och blir förvirrad. Varför ska Liam med? Inte för att jag klagar, men varför får jag inte vara själv med Zayn? Det är lugnt, men jag blir ändå förvånad av frågan. De är rätt lika, Zayn och han. Bruna snälla ögon och ett fler tal tatueringar. Ja, jag la märke till att han har tatueringar. Jag brukar alltid - vad ska man kalla det? - kolla in folk? Lägga märke till vad de har för kläder, skor och i detta fall tatueringar. Granska kanske är ett bättre ord. Jag granskar vad folk bär för kläder, frisyrer O.s.v. Jag vet inte varför jag gör det, det är sån jag är. Och jag stör mig - ursäkta min grekiska - så in i helvete när folk bär upp kläder på fel sätt. Förstör ett fint plagg eller en asseccoar för att man "couldn't care less". Ilskan kommer krypande och jag upptäcker mig själv med att ha spänt käken. Tänderna tryckta mot varandra och nävarna hårt knutna, men inte så pass så att de vitnar. Jag blir lätt irriterad när människor inte anstränger sig, ger sitt bäst, utan bara ger upp. Alla har möjligheter, varför ge upp så lätt? Varför inte fortsätta kämpa för det du brinner för? Okej alla kanske inte brinner för kläder, men det betyder väll inte att man ska skita i hur man ser ut? När man träffar en ny människa är utseendet det första man ser och det påverkar vad man tycker om personen. Varför förstöra det direkt då?

Låten går mot sitt slut och piano spelet till en låt jag alldeles för väl känner till strömmar ut ur snäckorna och in i mina öron.

 

When I was in the 3rd grade
I thought that I was gay
Cause I could draw, my uncle was
And I kept my room straight
I told my mom, tears rushing down my face
She's like, "Ben you've loved girls since before pre-K"
Trippin', yeah, I guess she had a point, didn't she
A bunch of stereotypes all in my head
I remember doing the math like
"Yeah, I'm good a little league"
A pre-conceived idea of what it all meant
For those who like the same sex had the characteristics
The right-wing conservatives think it's a decision
And you can be cured with some treatment and religion

 

Jag gillar denna låten. Den får en att tänka till. Texten är jättebra och tanken på gay äktenskap får det att bli ännu bättre. Vissa tycker ju inte om killar och tjejer som gillar samma kön. Själv tycker jag det är rätt coolt. Att de vågar sticka ut, inte bry sig om vad andra tycker. Jag kulle vilja ha en polare som är gay, helst kille. Jag har inte något emot tjejer det är bara det att jag går lättare ihop med killar än med tjejer. Det är heller inte mycket drama mellan killar som det kan vara med tjejer.

 

And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
And I can't change
Even if I tried
Even if I wanted to
My love, my love, my love
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm
She keeps me warm.

 

Min blick förflyttar sig tillbaka till mobilen. Vad ska jag svara? Jo, jag umgås heller med dig själv än att Liam hänger med. Vad för sorts kompis hade jag varit då? Inte en man tycker om i alla fall. Jag drar in ett djupt andetag genom näsan och klickar snabbt in ett svar på tangentbordet och klickar sedan på skicka innan jag hinner ångra mig. Jag hinner inget mer än att låsa skärmen och lägga ner hörlurarna i min jackficka innan någon knackar mig lätt på axeln. Jag gör en en 180 sväng och står nu ansiktet mot ansikte med Angela.
"Hi Angela! How are you?" Jag är väldigt artig och brukar sätta andra framför mig själv, men jag glömmer aldrig bort att skämma bort mig själv. Jag omfamnar henne och lägger mitt huvud lätt hennes axel. Angela är lite kortare än mig så jag skulle gissa på att hon är runt 168cm lång.
"Hi Mays. I'm fine thanks, you?" Angelas bruna ögon lyser av glädje och hennes läppar lätt särade så att man ser hennes tänder. Hennes axel långa lockar ramar in hennes mellan bruna ansikte och jag kan inte motstå till att nicka gillande. Hon bär ett par svarta höga jeans, jeans färgad skjorta och en kort svart kappa till det. Hon har en svart mössa på huvudet med tofs som hon ser jättesöt ut i. Om jag inte ser fel har hon ett par svarta Hunter stövlar till och en svart handväska hängandes över högra axeln. Ett bra klädval för det är svinkallt ute. Det är trotts allt tjugosjätte januari och snön ligger fortfarande på marken så det är meningen att det ska vara kallt ute. Enligt min åsikt är julen och nyår det ända positiva med vintern. Jag gillar inte kylan, fast det är ju inte lika kallt i London som det t.ex är i norra Sverige. Det nordligaste jag har varit i Sverige är Stockholm vilket jag var i förra veckan. Jag träffade släkten från mammas sida. Mamma är född i Sverige fast hon är bara halv svensk för mormor fick barn med en brittisk man som hon numera är gift med. Det var kallt nog i Stockholm så jag vill inte veta hur kallt det är mer norrut. Jag är mer av en sommar tjej. Jag älskar värmen och spenderar gärna tid med att sola.
"I'm fine, but I feel a bit sore" Jag drar handflatan över mitt vänstra biceps. Kön har blivit mycket kortare nu och jag och Angela har kommit närmare kassan.
"You can get whatever you want, but not something with nuts" Jag ger henne ett frågande ögonkast. Varför inte nötter?
"Ah. You're allergic? Me too so no risk." Nu är det hennes tur att titta förvånat på mig.
"You too? What a coincidence. Are you allergic to something more?
"Yes cats, but it doesn't bother me 'cuz I don't know any one who has a cat. What about you, are you allergic to something more?" Jag hoppas hon inte har katt annars är det lite pinsamt att jag sa så. 
"No, just nuts. I'll remember to never get a cat then."
Jag ler över hennes ord. Hon sa det inte ordagrant, men det betyder ändå att hon vill bli min kompis. Därför log jag för att visa att jag vill ha henne som vän. Angela ler tillbaka och jag inser att jag har en ny tjejkompis.

 

Andys perspektiv

Jag är inne på Twitter och kollar vad som är det senaste. En massa directioners och YJL:ers har tweetat till mig och ber att jag ska följa dem. Jag klickar på följ på några stycken innan jag stannar upp för att jag fått ögonen på en tweet. Min panna är rynkad, min arm är placerad mot databordet och handen håller uppe min haka. Va'. I. Helvete?! Detta är så inte sant. Detta är bara ett rykte, det måste det vara. Han eller hon hade berättat för mig annars, eller hur? Istället för att förbli svarslös så tar jag upp min svarta iPhone 5 ur fickan. Jag låser upp den och klickar sedan in på telefon. Vem av dem ska jag ringa? Till min förvåning börjar min telefon ring och jag klickar snabbt på svara.
"Hi A-"
"Don't you dare hi me Mays. Some of the lads fans are asking me if you and Zayn are dating. What the fuck happened in Germany?" Mina andetag är kraftiga och jag försöker andas djupt för att få tillbaka lugnet. Jag pratar aldrig med henne på detta viset. Jag borde inte skälla på henne så här, men om hon verkligen dejtar Zayn är jag lite sårad för att median fick reda på det före mig.
"May-"
"No. We are not dating. We just-" Hennes ord blir i en ända röra att jag inte hör vad hon säger. Nu blir jag orolig. Mays är som min syster och Zayn är min polare. Vad gjorde de tillsammans egentligen?
"What did you do toghter?"
"We..." Jag hör hur hon sväljer hårt och andas sedan ut.
"We were both drunk and nether of us remember any of it so it doesn't matter. Is Beizz with you? I tried to call her but she didn't answer her phone." Jag släpper samtals ämnet för nuet, men jag kommer på något vis få reda på vad som hände.
"I don't know were she is. Have your tried to call her home phone?" Jag reser mig långsamt från stolen och drar handen löst genom mitt hår. Två armar slingrar sig runt min midja och jag vänder mitt huvud så mycket som det går för att se vem det är. Ett leende sprider sig på min läppar när jag ser vem det är. Bea tar sina armar ifrån min midja och vänder mig om. Bea eller Beizz är min flickvän och även Mays bakgrunds dansare. Vi blev tillsammans för en månad sedan och är fortfarande i "honeymoon" stadiet, det är i alla fall vad Mays kallar det. Vi har varit oskiljaktiga ända sedan hon officiellt blev min flickvän. Bea ger mig ett stort leende innan hon begraver sig ansikte på mitt bröst. Jag lägger min högra arm runt hennes midja trycker henne närmare mig. Mays har börjat babbla om något, men jag lyssnar inte.
"She's with me Mays", avbryter jag henne.
"Can I talk to her? It's business." Jag tar telefonen från örat och lutar mig ner mot Beas öra.
"It's Mays. She wants to talk business with you" Lätt stryker jag min tumme över hennes kind innan jag ger henne en sluten kyss på hennes läppar. Våra läppar lämnar varandra alldeles för snabbt för min smak, men jag motstår att dra hennes ansikte mot mitt igen. Hon tar telefon ifrån min hand och går med långsamma steg ut ur rummet. Hennes röda långa hår svajar från sida till sida när hon går. Bea är liten och smal. Lätt som en fjäder och smidig som en katt. Eftersom hon är så liten går hon oftast i högklackat. Jag skulle gissa på att hon är runt 157cm lång.
Min lilla älskling. Jag kommer ihåg när det bara var jag och grabbarna. På senare tid har våra tjejer särat lite smått på oss. Stackars Liam och Zayn. När alla andra har myskvällar med sina brudar så får dem....mysa med varandra? Nä nu får jag skuldkänslor. Jag tänker precis ta upp min mobil när jag kommer på att Bea har den. En suck slinker ur min mun och jag får småjogga in i köket och ta upp hemtelefonen. Det var så längesedan jag använde den att jag nästan glömt att jag hade den. Jag slår in Zayns nummer. Han svarar precis när jag tänker lägga på.
"Hello, who is this?" säger Zayn med misstänksamhet i rösten.
"Hello lad, take it easy it's Andy! How about the club with the boys tomorrow?" frågar jag.
"I didn't recognise your number! No I can't tomorrow, sorry."
"Oh okay are you sure?" frågar jag.
"Yes lad sorry, I'd love to another day though!"
"Okay I'll see you soon!" svarar jag
"Yup, bye now." säger Zayn och lägger på luren.
Bea kommer in i köket. Hon ser trött ut.
"Oh here you are honey." säger hon. "I couldn't find you.."
Hon ger mig en frågande blick.
"I was just giving Zayn a call." säger jag och lägger armarna runt henne.
Hon tittar upp på mig och ler. Jag ger henne en puss och håller kvar läpparna i hennes underläpp för att dra ut på kyssen. Hon släpper sedan uppgivet taget om mig och gnuggar sitt huvud.
"What is it?" frågar jag undrande. Jag märker att något är fel och rynkar pannan.
"Mays says she can't come to practise tomorrow evening even though we're doing a performance this weekend! And she doesn't even know the dance. Times like this it feels like I'm her mom, but she can't do this to me! It's stressing me out."
"Aww babe." jag stryker henne över kinden. Då klingar en klocka i mitt huvud och jag påminns om kvällens händelser. Ryktena kring Zayn och Mays på Twitter. Mays förnekande. Zayn-upptagen hela kvällen imorgon. Mays-även hon upptagen hela kvällen imorgon. Jag får en rynka mellan ögonen och frågar Bea:
"Why couldn't she come to practise tomorrow?"
"She wouldn't say." svarar Bea tyst.
Jag lägger pannan i handen och skakar på huvudet.

______________________________________________________________

....Och där har ni det! Kapitel fyra, finally! Olle skrev det sista och jag hade aldrig kunnat skriva det bättre. Som sagt så kommer Olle skriva kapitel fem och jag kommer skriva hennes kapitel tre. Så ja, kommentera gärna ! :D btw glömde skriva att låten heter Same Love - Macklemore


Kommentarer
Postat av: Wilma

Jättebra! :) Vi skulle absolut kunna göra ett länkbyte om du vill :)

Svar: Tack! Va roligt att du tyckte om det.Okej, tack börjar nu :3
Xx Emma
celebritynovel.blogg.se

2013-03-20 @ 20:24:59
URL: http://onedirectionfanfic.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback